Avuí tractaré un tema que està molt present en les escoles: la dislèxia
Entre un 4% i un 10% de la població pateix dislèxia. Aquesta afecta les habilitats implicades en la lectura i l'escriptura. Fa molts errors quan llegeix, es deixa lletres o se les inventa, substitueix unes síl·labes per d'altres, el ritme de lectura és molt lent en comparació als seus companys i companyes. El treball oral li va bé, però l'escrit no. Aquests són alguns dels senyals que indiquen la possibilitat que un alumne tingui dislèxia. Sorgeix al marge de la capacitat intel·lectual. El grau de les dificultats depèn de la qualitat i la ràpidesa de l'intervenció i l'atenció a l'alumne. Si es deixa passar, el grau anirà augmentant i anirà a pitjor. Com més aviat es detecti i es tracti, més fàcil serà que aquests nens i nenes puguin seguir les classes.
Però s'ha de tenir present que, tot hi tenir aquests problemes, la seva capacitat intel·lectual és la mateixa que la de la resta dels nens i nenes.
Fa poc, va sortir una notícia que deia que el departement d'ensenyament posa en marxa un protocol de detecció i atenció dels transtorns d'aprenentatge.
Els professors hauran de tractar individualment amb els alumnes dislèxics en el temps reservat que indiqui cada escola.
Encara hi ha casos en què un alumne dislèxic passa per un nen pocatraça, que no "serveix per estudiar" i acaba caient en el fracàs escolar.
Jo penso que tothom té dret a l'ensenyança i , si té algun problema o dificultat, em d'ajudar-lo a que no es dongui per vençut.
No hay comentarios:
Publicar un comentario