Va nèixer a Itàlia l'any 1870 i morí a Holanda l'any 1952.
Va rebre la seva primera formació com a metgessa i fou a partir d'aquí que va anar aproximant-se progressivament cap a la pedagogia.
La seva principal aportació és en el canvi de concepció de l'infant i del paper del mestre. L'intervenció dels mestres és la realització d'un estímul pel nen o nena i aquests produirà una facilitat al infant per l'a`prenentatge. Planteja que el treball dels nens i nenes difereix radicalment del dels adults. La diferència, però, es troba en la ubicació de la finalitat d'aquest treball. Mentre l'adult entén el treball com a mitjà per assolir una finalitat externa, els nens no tenen aquesta consciencia de la finalitat externa.
Per a ella, el treball dels petits és la d'experimentar amb l'entorn, de poder assimilar les regles del món, de trobar els seus recursos; per aquest motiu també, els petits tendeixen a repetir les seves accions una vegada i una altra, sense que sembli importar-los si amb ell ja han respost la finalitat externa de la seva acció.
Al donar molta importància al entorn del infant, creu convenient que tot els materials estiguin a la mida dels nens (taules, cadires, penjadors,etc).
La classe es convertia com una comunitat: Els nens s'encarregaven de matenir el material o del menjador en ordre. Els fa ser esponsables i els encoratge a participar en les tasques domèstiques.
L'escola Montessori els fa realitzar activitats en grup que es basen en l'investigació. Els infants entre ells s'ajuden alhora de realitzar-les. El professor només anota els seus comportaments i conductes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario